SULI: Fallen Harmony


Walkthrough door Yvonne © 2020 www.adventurespel.nl

Uitgever: Coutal Prod / 2020
Ontwerper: Coutal Games

Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar: Info & review.


Spelbediening,
Deel 1: Het dorp,   Het strand, Angus en Seth,   Burgemeester Archibaldus,
Deel 2: Nautilia, Raymond, Carlotta,   De koningin,   Soline,   De prins,   De tempel van Osir,
Deel 3: Het bos,   De gevangenis,   De hal, Gaia's beeldje, de heilige velden,   Het toverboek en de toverdrank,   De bloemen,   Nautilia, de tempel van Juba,   Eris.

Spelbediening  

Start het spel op en je ziet het hoofdmenu.
Je kunt een nieuw spel (new game) starten, een spel laden (load) of een spel beëindigen (quit).
Je kunt ook kiezen voor de talen Frans of Engels.
Het spel heeft geen autosave.

Start een nieuw spel.
Met de escapetoets kun je nu een spel opslaan (save) en beëindigen (quit) of teruggaan naar het hoofdmenu (back to menu).
Bij de optie Controls zie je dat je het spel kunt pauzeren met de escapetoets.
Met de H-toets krijg je een hint. Meestal eentje die je zegt naar een bepaalde plek te gaan. De oplossing wordt niet verklapt.
Met i-toets zie je de inventaris in de vorm van een tasje. Duw nogmaals op de i om de inventaristas dicht te doen.

Met de linker muisknop kun je lopen, iets geven, een voorwerp of figuurtjes bekijken en voorwerpen combineren.
Met de rechter muisknop kun je praten, iets oppakken en laten vallen.

In het spel zijn optioneel 20 trofeeën te verdienen.
Als je 3x op Suli klikt, verdien je een trofee.
Je verdient er nog een door alle spullen uit de inventaris met Suli te combineren.

TIP: De walkthrough is een noodzakelijke route tot het einde van het spel.
Ga op onderzoek uit. Niet alles wat te bekijken is, staat in deze walkthrough aangegeven.

Deel 1: Het dorp  

Suli woont op een vogeleiland waar de god Osir een tempel heeft.
Hij leest over een profetie dat een vleugelloze chaos zal brengen en er komt een hevige storm aan, die een enorme chaos in het stadje veroorzaakt.
Suli gaat dat onderzoeken. Je ziet hem in zijn huis bij zijn ouders bij wie hij woont.

Praat rechtsklikkend met Suli's vader en moeder.
Pak de plank (plank) op van de vloer en ga naar buiten.

Loop het pad af.
Praat met de onbekende vrouw. Ze is een munt verloren waardoor ze haar aankopen niet kan betalen.

Ga naar het strand en zie dat de zee verdwenen is.

Ga terug de trap op en bezoek Suli's ouders. Praat met hen.
Ze willen niet dat Suli op onderzoek uitgaat en vinden dat de burgemeester of Meleas, de dorpsoudste, dat het best kunnen doen.
Bekijk Suli's bed en pak het kistje (chest) eronder vandaan. Je kunt niet zien wat erin zit.

Ga het huis weer uit en loop het pad af.
Bekijk alles wat er op het kraampje ligt. Dat levert later, als je een ander kraampje bekeken hebt, een trofee op.
Zie dat er op een plankje aan de muur een wetsteen ligt.
Praat met verkoopster Macca. Die is bezig met een klant, loop dus verder naar rechts.

Voor het stadhuis staat Oscar, de stadswacht. Hij speelt met een munt.
Praat met Oscar. Die verveelt zich en wil de munt niet aan de vrouw teruggeven. Hij zegt dat de burgemeester op het strand is om naar de weggevallen zee te kijken.
Praat verder met Oscar. Die zal de munt geven als Suli zijn raadsels kan oplossen.
Geef de volgende antwoorden: mist - candle - path - wood en de munt (coin) zit in de inventaris.

Op de rand van de fontein zit het meisje Agatha.
Praat met haar. Ze is het wachten op haar vader beu. Die zou haar ophalen, maar heeft dat niet gedaan.
Als je Agatha en Oscar met de plank slaat en later ook de burgemeester, dan levert dat een trofee op. Agatha heeft een zak koekjes bij zich maar daar mag Suli niet aan komen.

Ga terug naar de viskraam en geef de munt aan de vrouw.
Als beloning geeft ze je een sardientje (sardine).

Het strand, Angus en Seth  

Ga het strand op. Rechts hoor je een stem. Ga er naartoe.
Angus, de vader van Agatha, heeft problemen met zijn net dat in de knoop zit.
Je kunt pas met hem praten, als je al met Agatha gepraat hebt.
Suli zegt dat Agatha op Angus zit te wachten, maar hij kan haar niet halen als zijn net niet in orde is.
Suli belooft hem iets scherps te zoeken, zodat de knoop uit het net gesneden kan worden.
Ga naar links om de rest van het strand te onderzoeken.

Suli komt als eerste Seth tegen, die een babymeeuwtje in luiers bij zich heeft.
Praat met Seth. Als je iets te eten hebt voor de kleine meeuw, zal Seth je zeggen waar de burgemeester heen ging. Meleas de dorpsoudste is in Osirs tempel, die nu niet te bereiken is door rommel die de toegang verspert.
Geef het sardientje aan het meeuwtje, maar die wil hem niet.

Ga terug naar Seth.
Rechts van het bootje is een hoopje zand, waaronder een schelp (seashell) ligt. Pak hem op.
De schelp is niet scherp genoeg om mee in het net te snijden, maar bij de viskraam was een wetsteen. Misschien is die te gebruiken?

Ga het strand af naar de viskraam toe en scherp de schelp aan de wetsteen. Je moet daarvoor Macca afleiden, want die staat dat niet toe.

Ga naar het pleintje rechts en loop het pad af, het bos in.
In het midden van het pad zie je een bewegend bosje.
Bekijk het en er komt een hond uit vandaan.
Bekijk de hond. Die volgt Suli omdat die een sardientje bij zich heeft.

Als je de hond meeneemt naar Suli's huis, levert dat een trofee op.
Ga naar de viskraam en geef de hond daar het sardientje.
Suli doet alsof de hond een sardientje heeft gestolen en Macca gaat achter de hond aan.
Slijp nu de schelp aan de wetsteen en Suli heeft een scherpe schelp (sharp seashell) in zijn inventaris.

Ga terug naar het strand, naar Angus toe.
Geef de schelp aan Angus en ga dan terug naar het pleintje.

Praat onderweg met Macca, die de hond wil houden en hem de naam Bushy geeft.

Bij het pleintje zie je dat Agatha is opgehaald.
Pak de koekjes (cookies), die Agatha voor Suli heeft achtergelaten.

Ga naar het strand om ze aan Seth te geven en Seth zegt dat de burgemeester gewoon thuis is.

Burgemeester Archibaldus  

Ga het dorp in en loop helemaal naar rechts waar het witte huis van de burgemeester staat.
Klop op de deur, maar de burgemeester heeft geen tijd voor Suli.
Blijf doorpraten met de burgemeester tot hij stil is en je verdient een trofee.

Het raam is te hoog om door te klimmen, klik er dus op met het kistje uit je inventaris en Suli klimt naar binnen.
Open het gordijn bovenaan de trap. De burgemeester komt erachter tevoorschijn.
Praat met hem. De burgemeester wil Suli's ouders wel vragen Suli op onderzoek uit te laten gaan, maar wil eerst zijn zakhorloge terug hebben.

Bekijk op de plank aan de muur de rubber kip met een trektouwtje en rechtsklik erop om er later pas een trofee voor te krijgen.

Pak het beeldje van de pelikaan op het kastje onder het schilderij.
Die valt en de burgemeester gaat het repareren.

Open daarna de gordijntjes onder de gootsteen. Dat lukt omdat de burgemeester niet oplet.
Er ligt een parel (pearl). Pak hem op.

Bekijk het grootste schilderij en schuif het opzij.
Pak het zakhorloge (pocket watch) en geef het aan Archibaldus.
Die overtuigt Suli's ouders ervan dat Suli de beste kandidaat is om op onderzoek uit te gaan.

Suli's vader geeft hem een plattegrond (map) en Suli's avontuur begint.

Deel 2: Nautilia, Raymond, Carlotta  

Kijk op de plattegrond, met de M-toets en zie dat Suli's dorp te zien is.
Later komen er meer plekken bij, maar er staat niet bij hoe die plekken heten.
Sluit de kaart door nogmaals op de M-toets te duwen.

Gebruik de kaart niet om een kortere weg te nemen, anders krijg je geen trofee.
Ga het huis uit naar het strand toe en loop naar links.
Ga bij de steiger verder naar links en je ziet een grote zandvlakte: de drooggevallen zeebodem.

Volg de richtingaanwijzer naar Nautilia, aan de bovenkant van het scherm.
Suli ziet een ijsberende vis, Raymond.
Praat met hem. Raymonds vrouw Soline zit vast in het puin in haar huis, daarom is Raymond nerveus.
Suli biedt hulp aan (Can I help you?)
Suli moet een soort hefboom zien te maken. Een plank heeft hij al.

Ga naar links Nautilia in. Hiervoor krijg je een trofee.
Je komt bij een zeevruchtenverkoper uit, met daarnaast een souvenierwinkeltje.

Bekijk alles wat de octopus verkoopt voor de trofee.
Bekijk de mok op de toonbank van het souvenierwinkeltje.
Probeer de mok te pakken en de verkoper komt tevoorschijn.
Praat met hem. De mok kost 5 parels. Hij is bijzonder omdat de koningin en haar zoon erop staan.

Ga naar links, bekijk de kraai die bij het witte huisje op een stok zit en probeer met hem te praten. Je verdient een trofee.

Links van het huisje zit de stokoude Carlotta, een zeeschildpad.
Praat met haar. Zij vertelt dat de god Juba het mogelijk maakt dat de vissen zonder water kunnen leven en dat zijn tempel in de buurt is.

Praat links met de spelende dolfijntjes.
Zij raden aan de koningin te bezoeken als Suli Raymond en Solina wil helpen.

Ga naar links en raak de kogelvis aan.
Pak de 2e parel (pearl) op die onder de buik van de vis verstopt zat.
Als je de kogelvis nog 2 keer aanraakt, krijg je een trofee.

De koningin  

Kijk naar de zeepaardjes-wachters. Ze zien er niet vriendelijk uit. Praat met ze. Suli stookt vanzelf het vuurtje tussen de twee ruziënde wachters op en kan dan de troonzaal in. Ze zijn te veel met hun eigen ruzietjes bezig.

Praat met de koningin. Zij is degene die het water voor de zee produceert, maar is nu te zwak uit verdriet om haar zoon, die tijdens de storm is weggespoeld en zoekgeraakt.
Suli zegt dat zijn dorp niet zonder vis kan leven en dat het water dus terug moet.

De koningin geeft Suli de kroon (prince's crown) van haar zoon.
Als zij haar zoon terugkrijgt, kan ze weer voor water in de zee zorgen.

Pak de steen die bij de offerwaren ligt en dan de 3e parel (pearl) die eronder vandaan komt.

Leg een parel bij de offergaven en je krijgt een trofee.

Soline  

Ga naar onder en loop naar rechts tot je bij Raymond en Soline aankomt.
Combineer de steen en de plank in de inventaris en Suli heeft een hefboom (lever).

Hou de hefboom tegen de rommel aan en Soline kan haar huis uit.
Zie dat er uit het puin een 4e parel valt.

Je moet eerst met Soline praten voor je de parel kunt pakken.
Soline wil Suli een wederdienst bewijzen.
Praat met haar. Soline heeft de prins geholpen zich te verstoppen. Hij was bang en was aan zijn hoofd gewond geraakt, zodat hij niet meer weet dat hij een prins is. Hij is in zijn verstopplaats aan het bijkomen.

Soline brengt Suli ernaartoe.
Pak de 4e parel (pearl) op die achter Soline ligt en pak ook wat zeewier (sea weed).

De prins  

Ga de grot in.
Pak een 5e parel (pearl) bij het tweede zee-schaapje van links.

Voel in het water en prins Prios duikt op.
Praat met Prios. Hij gelooft niet dat hij een prins is. Hij is zeeschaapjeshoeder en Suli moet maar zien te bewijzen dat de kroon écht van Prios is.

Ga de grot uit en loop naar links tot je bij de souvenierverkoper bent. Geef hem de 5 parels en je krijgt de mok (royal mug).
Bekijk hem in de inventaris. De koningin staat er samen met Prios op afgebeeld.

Ga net zo lang naar rechts tot je weer bij Prios bent.
Voel weer in het water en praat met Prios over de mok.
Vanzelf biedt Suli de zeewier aan als voedsel voor de zee-schaapjes, want Prios wil die wel verzorgd achterlaten.
Even later zijn moeder en zoon verenigd.

Er komt een aardbeving en de koningin brengt Suli naar zijn eiland.
Suli valt neer vlakbij een tempel.

De tempel van Osir  

Ga de tempel in en praat met dorpsoudste Meleas. Deze zegt dat de oorzaak van de aardbevingen in het bos te vinden moet zijn. Er is daar iets neergestort.
Suli vraagt zich af of de profetie dat een vleugelloze chaos zou brengen, uitkomt. Hij weet niet hoe hij het bos kan onderzoeken, omdat hij nog niet kan vliegen en veel braamstruiken in de weg zullen zitten.
Meleas geeft Suli het heilige zwaard van Osir (Osir's sword) om er een weg mee te banen door het bos.

Ga de tempel uit en loop naar rechts.
Suli komt automatisch in het dorp en zijn eigen huis terecht. Hij merkt dat zijn ouders verdwenen zijn.

Ga het dorp in en praat met Oscar op het pleintje. Die heeft skeletachtige monsters gezien die inwoners ontvoerden. Ook een kaartspeler is weg.

Praat met Macca die met de hond een stukje verder staat. Zij heeft gezien dat de monsters het bos in gingen en ook de burgemeester hadden ontvoerd.

Zie dat er rechts van het blauwe huis een nieuwe doorgang is bijgekomen, maar neem de uitgang naar rechtsonder.

Deel 3: Het bos  

Je bent op de plek waar je de hond vond, maar je kunt niet verder naar rechts omdat braamstruiken dat verhinderen.
Hak ze weg met het zwaard.

Naast het pad ligt een grote tak. Die kun je nog niet pakken.

Ga verder naar rechts en je ziet 2 luchtgeesten bij een reuzenboom. Een ervan is overstuur.
Praat met alle geesten die je in het bos tegenkomt en maak de gesprekken af. Dat levert een trofee op.

De boze geest wordt rustiger na het gesprekje en verandert van kleur als hij weet dat Suli zal helpen.
Pak de liaan (liana) rechts uit de boom en praat met de luchtgeest rechts.
Ook deze geest wordt rustiger als hij met Suli heeft gepraat.

Ga naar rechts en je ziet skeletten bij een meertje.
Suli kan niet zwemmen dus moet hij een manier vinden het meer op te gaan.

Rechts van de steiger ligt een grote tak.
Bekijk hem en Suli zegt dat hij meer takken moet vinden om een vlot te maken.
Pak de tak, maar Suli zegt dat die al op de goede plek ligt.

Ga naar links, de reuzenboom langs en volg het pad naar boven.
Suli komt aan bij een krater.
Links bij de omgevallen boom ligt een grote tak (large branch).
Gebruik de liaan om de tak mee te nemen en Suli brengt hem automatisch naar de grote tak bij de steiger.

Ga terug naar de krater en pak de derde grote tak (large branch) uit de krater. Gebruik hiervoor de liaan en weer brengt Suli vanzelf de tak naar de andere takken bij de steiger.

De vierde tak had je al zien liggen bij de ingang van het bos.
Loop dus naar de reuzenboom toe en ga daar naar onder.

Ga een stukje naar links en pak met de liaan de grote tak (large branch) op die naast het pad ligt, een stukje links van de enge boom (scary tree).
Ook deze tak brengt Suli vanzelf naar de steiger toe.

Bind de takken aan elkaar met de liaan.
Pak de plank uit de inventaris en gebruik hem als peddel, door ermee op het vlot te klikken.
Suli vaart naar een eiland toe.

De gevangenis  

Suli komt aan bij een ruïne van een tempel, waar een skelet voor staat als wachter.
Hij wordt gevangen genomen.

In de cel naast de zijne zit burgemeester Archibaldus.
Praat met hem. De burgemeester praat raar. Hij heeft een flesje sterke drank (flask) in zijn bek verstopt, maar geeft dat aan Suli, als Suli dreigt hem anders niet te helpen.
Suli's inventaris is gestolen dus nu heeft Suli alleen dat flesje bij zich.

Kijk naar het muizenhol en praat erin. Een muisje antwoord.
Praat dus met de muis. Suli belooft de muis te helpen de mensen weg te krijgen, als de muis hem de sleutel kan bezorgen van de cel.
De muis wil iets hebben, wat Suli niet goed begrijpt.
De muis gaat terug zijn hol in als Suli hem niet begrijpt, maar blijft in de cel als Suli zijn wens wél begrijpt.
Als je geen enkele fout maakt en het muisje dus niet naar zijn holletje teruggaat, verdien je een trofee.
De muis wil een wapen en een schild, omdat hij bang is.
Kies dus a weapon en a shield

Ga naar rechts en zie bij de haard een blauw potje staan.
Pak het deksel (lid) ervan af.
Helemaal rechts in de hoek onderaan staat een krat wijnflessen waar ook een kurkentrekker bij zit. Pak de kurkentrekker (cork screw).
Pak ook de vijzelpot met stamper (mortar and pestle) van de tafel.

Geef de deksel en de kurkentrekker aan muis Jean-Pierre en die gaat de ruimte in, waar de bewaker diep in slaap is.

Nu neem je even de rol van de muis over.
Loop dus de plank op en pak de sleutel (key).
Ga onderin het scherm de cel in.

Je bent Suli weer.
Pak de sleutel uit de inventaris, open de deur ermee en ga de ruimte in waar de bewaker slaapt.
Ga links de hal in.

De hal, Gaia's beeldje, de heilige velden  

Links staat het monster-skelet nog op wacht.
Pak het touw (rope) dat op de grond ligt en ga naar rechts.
Daar staat een andere wachter bij een gouden deur.

In de kist zul je je inventaris kunnen terugvinden, maar als je de kist aanraakt, stuurt het skelet je weer naar je cel.
Als je teruggestuurd wordt naar de cel, zal de muis je echter elke keer weer helpen om eruit te komen.

Geef de fles aan de wachter en Suli kan nu met hem praten.
Hij zegt dat de andere monster-skeletten op zoek zijn naar relikwieën voor hun meesteres Eris.

Wacht tot de bewaker snurkt en zijn ogen dicht heeft en open dan de kist.
Pak de spullen van de inventaris uit de kist. Let erop dat de bewaker snurkt met dichte ogen, anders stuurt hij je naar je cel.

Bekijk de inventaris en je ziet dat Suli nu ook een beeldje van de godin Gaia (Gaia's statue) heeft.

Loop naar rechts tot je niet verder kunt en voor de muur staat.
Bekijk de muur waar losse stenen in zitten en haal er drie weg, de bovenste eerst.
Suli heeft een doorgang gemaakt.
Ga erdoor en je komt bij de heilige velden.

Het toverboek en de toverdrank  

Ga naar links en je komt bij de reuzenboom, maar dan een niveau hoger.
Bind het touw vast aan de boomwortel en klim naar beneden.

Ga bij de reuzenboom naar onder en loop naar links, waar je Meleas ontmoet die zegt dat de monsters op zoek waren naar het zwaard van Osir.
Praat verder met hem. Meleas zegt dat Suli zijn ouders en de andere dorpelingen pas kan redden als hij drie relikwieën heeft en Suli heeft alleen het zwaard en Gaia's beeldje.
Meleas zegt dat hij Juba, de god van de zeebewoners moet oproepen en Juba's relikwie moet vinden.
In Osirs tempel ligt een toverboek waarmee een toverdrank gemaakt kan worden. Die drank zal Suli in staat stellen onder water te ademen.

Ga verder naar links tot je bij het pleintje komt en praat met Macca en Seth.
Ga naar links en praat ook met Oscar. Die denkt dat er een verrader is in het dorp die de verblijfplaatsen van de inwoners aan de monsters heeft verraden.
Als je met alle boze inwoners hebt gepraat, krijg je een trofee.

Suli moet het toverboek vinden, ga naar rechts en neem het pad langs het blauwe huis, waar Seth en Macca staan.
Je komt bij Osirs tempel terecht.

Bekijk de voetafdrukken en ga links de tempel in.
Kijk in de boekenkast en Suli vindt een boek over toverdranken (potions book).
Bekijk het in de inventaris en je ziet welke bloemen je nodig hebt om met wat water een drankje te maken waarmee je onder water kunt ademen.
Het zeewier (alga) heeft Suli al.



Suli moet nu de juiste bloemen zoeken.
De bloemen in het bos lijken echter allemaal op elkaar, dus moet je goed zoeken om ze in de vijzelpot met water fijn te stampen tot een toverdrankje.
Als je alleen de juiste bloemen plukt, verdien je een trofee.

Je moet een klavertje (clover) vinden, een madeliefje (daisy), een korenbloem (cornflower) en een Albizia. Verder wat water.
Als je een verkeerde bloem toevoegt, komt er een grijs rookwolkje uit de vijzelpot, als het de goede bloem is, wordt het rookwolkje paars.
Je kunt in de vijzelpot kijken om te zien welke goede bloemen erin zitten.

De bloemen  

Ga de tempel uit naar rechts.
De albiziabloemen in de boom zijn roze, niet rood zoals het toverboek voorschrijft.
Pak de rode albiziabloem (red albizia flower) die op de grond ligt en doe hem in de vijzelpot.

     

Ga naar rechts en je bent weer bij het pleintje bij Macca en Seth.
Ga langs Macca naar onder het bos in en loop naar rechts. De klavertjes die je onderweg ziet, zijn niet de juiste.
Loop door tot je bij de reuzeboom komt met de geesten.
Neem daar de weg links omhoog en je komt aan bij de krater. Zie achter de krater, links van de luchtgeest een groepje klaver (trifolium Caeruleus) staan en pluk een blauwe klaver (blue clover).
Doe hem in de vijzelpot.

Ga het pad weer af naar beneden en loop naar rechts tot je bij het touw bent.
Klim omhoog en ga naar de pomp.
Daaronder staan de juiste madeliefjes. Pluk er een en bekijk hem in de inventaris. De blaadjes zijn onregelmatig gevormd. Het is dus het goede madeliefje (daisy).
Doe hem in de vijzelpot.

     

Rechts van de pomp zie je een groepje korenbloemen staan. Een ervan is een korenbloem knop (bud of cornflower).
Pluk hem en doe hem bij de andere bloemen.

Probeer bij de pomp de speelgoedaap op te pakken. Als je eerder in het huis van de burgemeester in de rubber kip hebt geknepen, verdien je nu een trofee.

Suli moet nu water halen.
Het water van de pomp voldoet niet.
Ook het water uit het meertje en uit de fontein is niet wat Suli nodig heeft.

Ga dus naar links, klim aan het touw naar beneden en loop naar links.
Ga bij de reuzenboom naar onder.
Loop naar links en praat met Meleas. Die zegt je naar Nautilia te gaan. Beëindig het gesprek.

Loop langs Meleas verder naar links en ga het dorp door naar het strand toe.
Doe bij de steiger links wat water in de mok en Suli heeft een mok zeewater (mug with sea water).

Doe eerst het zeewier nog bij de bloemen en doe de inhoud van de vijzelpot in de mok.
Als je zonder fouten het toverdrankje maakt, levert dat een trofee op.

Suli heeft nu een toverdrankje (potion with mixture).
Drink het door met de mok op Suli te klikken.

Je krijgt de melding dat er een nieuwe bestemming op de plattegrond staat: Nautilia.
Bekijk de plattegrond door de M-toets in te drukken.

Nautilia, de tempel van Juba  

Kies de plek uiterst links op de kaart en Suli staat bij de souvenierverkoper die uitgevraagd wordt door de skelet-monsters.
Suli loopt uit zichzelf achter hen langs en wordt niet gezien.

Ga naar links.
Praat met zeeschildpad Carlotta. Zij zegt dat alleen de koningin kan vertellen hoe je Juba's tempel in kunt komen.

Ga dus naar links en ga de troonzaal in.
Praat met de koningin. Zij helpt Suli niet.
Praat met Prios en hij doet een goed woordje voor Suli.
De koningin geeft een sleutel (star key) voor de tempel van Juba.

Zie dat de plattegrond onleesbaar is geworden door het zeewater.
Suli heeft hem niet meer nodig.

Ga terug naar Nautilia aan de onderkant van het scherm.
Ga naar rechts en zie dat Carlotta verdwenen is.
Praat met Brian de souvenierverkoper. Hij zegt dat Carlotta ontvoerd is door de skelet-monsters.

Ga naar rechts en praat met Soline en Raymond die je niet kunnen helpen.
Ga verder zoeken naar de ingang van de tempel.

Ga naar links.
Tussen de souvenierwinkel en het witte huis zie je in de rotsen aan de achterkant een stervormige inkeping.
Hou de stersleutel erop en een rotsblok schuift naar boven.
Suli heeft de ingang van Juba's tempel gevonden.

Ga de tempel in en je ziet in het midden van de ruimte een fluit zweven.
Als je de fluit aanraakt kun je uit de close-up gaan met een pijl die aan de rand van het scherm staat.
Je kunt de fluit bespelen door met Suli's vingers de gaatjes aan te raken.

Bekijk de muren in de linker kamer, de rechter kamer en de middelste kamer van de tempel om te zien welke noten je moet spelen.

In de linker kamer zie je een skelet.
Een paar ribben zijn verdeeld in 5 stukjes.
Sommige stukjes zijn lichter dan de andere. Ze geven de noten aan.
Je ziet dat de lichter gekleurde deeltjes van links naar rechts de 2e, 3e, 2e en 1e noot aangeven.




In de middelste kamer zie je een soort notenbalk.
Kijk naar de grotere sterretjes. Die zul je moeten spelen. Ze staan op de 4e lijn, de 3e lijn en de 2e lijn.
Van links naar rechts wordt dat dan de 4e, de 3e, de 4e, de 3e en de 2e noot.




In de rechter kamer zie je in het midden blauwe en oranje koralen staan.
De oranje koralen laten je de hoogte bepalen in vergelijking met de blauwe koralen en je moet de hoogte van de blauwe koralen spelen.
Van links naar rechts wordt dat de 1e, de 2e, de 5e en de 4e noot.




Speel de volgende noten:
2 - 3 - 2 - 1 en daarna:
4 - 3 - 4 - 3 - 2 en ten slotte
1 - 2 - 5 - 4

Als je de goede noten hebt gekozen speelt Suli ze na.
Juba is opgeroepen.

NB: je kunt de 3 delen afzonderlijk spelen, je hoeft de noten dus niet allemaal achter elkaar te spelen, maar als je de goede melodie in één keer fluit, krijg je een trofee.

Eris  

Ga de tempel uit en Suli brengt vanzelf de sleutel terug naar de koningin.

Ga naar rechts en Suli ontmoet Juba.
Hij geeft Suli de laatste relikwie, een harp (Juba's harp).

Ga naar rechts en praat nog even met Raymond en Soline rechts, ga weer iets naar links en ga bovenaan rechts de zee uit. Suli staat nu bij de vissershut op het strand.
Ga Eris zoeken.

Ga naar rechts en ga de trap op. Suli is terug in zijn dorp.
Loop naar het pleintje en ga bij het huis van de burgemeester naar onder het bos in.
Loop naar rechts tot waar het touw hangt en klim omhoog.

Ga bij het heilige veld met de bloemen en de pomp onderin het scherm uit naar Gaia's tempel.
Ga de gouden deuren door en je ziet Eris die een portal tevoorschijn brengt.
In een kooi zie je Suli's ouders, een dorpeling en Carlotta opgesloten zitten.

Zie op de vloer een deel van een onderstel.
Pak rechtsonder een tweede deel van een onderstel (piece of a base) op.
Als je het derde deel naast Eris wilt pakken, verdedigt Eris haar omgeving met een soort elektrisch schild.
Ze gebruikt het schild ook als je met iemand uit de kooi wilt praten.
Op de kooi zit de kraai die Sula steeds in de gaten hield.

Bekijk de spiegel en raak hem aan.
Pak de scherf (mirror shard) en stop die in de scheur in de vloer.
Het maanlicht schijnt via de spiegel in de ogen van de kraai.
Eris keek door de ogen van de kraai, dus kan zij niets meer zien, nu hij verblind is.

Zij wekt een monster met veel stekels.
Je zult dat monster met je zwaard moeten verslaan in een minigame dat uit 3 onderdelen bestaat:
Raak het monster met het zwaard. Je ziet waar je hem zult moeten raken.
Raak hem op de aangegeven plekken in de juiste volgorde.
Als het lukt, krijg je het volgende voorbeeld te zien van hoe je het monster kunt verslaan.
Als het na 3 pogingen niet lukt, moet je het monster weer eens aanraken met het zwaard en krijg je de voorbeelden weer te zien.

Je moet de drie gevechten in één beurt winnen, zonder zelf geraakt te worden, anders krijg je geen trofee.
Als je alle 19 trofeeën hebt verzameld, krijg je daarvoor ook een trofee.

Bij het eerste spel steek je het monster achtereenvolgens op 5 plekken:
zijn rechter ellenboog - zijn linker schouder - zijn linker borst - in zijn rechter kuit vlakbij de hiel - zijn linker knie of dijbeen vlakbij de hiel in het roze gedeelte.




Bij het tweede spel moet je hem 6 keer raken:
de linker hand - de rechter knie - de linker bovenarm rechts van de stekels - het hoofd onder de linker stekel - boven de linker slagtand - de rechter bovenarm onder de stekels ter hoogte van de bovenkaak.




Bij het derde spel moet je hem 7 keer raken:
Op de rechter hand - op de borst ter hoogte van de binnenkant van de linker ellenboog - onder de rechter stekel op zijn hoofd - in het midden van de buik waar de zwarte lijnen elkaar kruisen - iets onder het midden van de rechter onderarm - de buitenkant van de ellenboog van de linker arm - in het midden van het voorhoofd tussen de ogen.




Nu het monster is verslagen, kun je de ruimte bekijken.
Pak het 3e deel van het onderstel (piece of a base) op dat vlakbij Eris lag.

Zet de twee stukjes onderstel vast aan het stukje dat vast zit aan de vloer.
Zet het zwaard in het onderstel. Zet Gaia's beeldje op de juiste vloertegel, de 2e van onder en de 2e van links.



Geef dan Juba's harp aan Carlotta die daarmee de goden aanbidt.
De portal sluit zich en Eris is onschadelijk gemaakt.
Suli belooft Eris te helpen een betere god te worden..............................



Kopiëren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.